Friday, June 15, 2007

Tudor houses


Hello, saya kembali dengan episod Tudor houses. Episod ini ditujukan kepada sesiapa yg berminat dalam seni bina rumah. Tudor ini ialah senibina rumah orang zaman pertengahan di Britain.Saya ingin menceritakan tentang orang yg tinggal di Britain ketika suatu masa dahulu. Orang zaman itu hanya ada dua jenis, satu kaya dan lagi satu miskin. Rumah orang miskin dipanggil hovel dan orang kaya dipanggil home. Rumah orang miskin dipanggil hovel kerana ia terlalu kecil dan dalam rumah itu boleh memuatkan only a few people in it. Rumah orang kaya pula boleh memuatkan banyak orang. Ada banyak perbezaan, contohnya chimney, orang kaya ada 17 chimneys, orang miskin ada 1 chimney sahaja. Baiklah sampai sini sajalah saya hendak menulis.


3 comments:

Anonymous said...

Ask,

Saya baru jer melawat blog awak. Sungguh bagus blog awak. Ada maklumat berguna. Lawatlah blog saya. Saya, Fatimah Syahirah, orang Malaysia, dan tinggal di Jordan.

Anonymous said...

my blog

http://syahirah303.multiply.com/

Maryam Zahraa said...

Terima kasih kerana melawati blog saya, InsyaAllah saya akan lawati blog Syahirah.